In ieder traject komen in principe dezelfde bouwstenen voor:
voorstelling - workshop - doe-denk-dingen - kunstkoffer.

UITZONDERING: bij dit traject is er geen aansluitende theatervoorstelling.
In de Jeugdboekenmaand mogen we wel een tentoonstelling van een jeugdboekenillustrator verwelkomen!

Het zesde leerjaar werkt een schooljaar rond BEELDENDE KUNSTEN / ARCHITECTUUR.

Wil je inschrijven? Reserveer een voorstelling voor de derde graad en noteer erbij dat je het pARTkoertraject rond beeldende kunsten wil volgen. Wil je met je klas enkel het traject volgen? Stuur dan een mailtje naar elke [at] ccasse.be (elke[at]ccasse[dot]be)

Workshop op school:

In welke stad zou jij het liefst willen wonen? We denken na over onze omgeving en de dingen die we belangrijk vinden.
Bestaat onze droomstad al, of moeten we die nog bouwen?

Tijdens deze workshop kruipen we in de rol van architecten, ingenieurs, uitvinders… en creëren onze stad.
We onderzoeken onze ideale woonomgeving terwijl we nadenken over themas als natuur, plezier, toegankelijkheid en schoonheid. Laat je creativiteit de vrije loop terwijl we gebouwen ontwerpen, parken plannen en bruggen bouwen.

BELANGRIJK: Actieve hulp van de klasleerkracht is noodzakelijk bij deze workshop.

 

Opdrachtenkaartjes in de klas of thuis: Doe-Denk-Ding

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ‘doeding’ voor in de klas, een ‘doeding’ voor thuis en een ‘denkding’.

Korte, speelse activiteiten om het muzische maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

Kunstkoffer in de klas

Kunstkoffer met een gedetailleerde handleiding met opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten te doen waarmee je als leerkracht aan de slag kan met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier dans. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoe lang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen.

Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's.
Voor Beeldende kunst & architectuur zijn dat: Ruimte – Materiaal – Ritme – Kleur – Textuur